Teorik Bakış Sayı: 13

Stok Kodu:
3990000020316
Boyut:
14.00x22.50
Sayfa Sayısı:
326
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-07
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%13 indirimli
40,00TL
34,80TL
3990000020316
4555481
Teorik Bakış Sayı: 13
Teorik Bakış Sayı: 13
Minör Yayınları
34.80

Teorik Bakış bu sayısında kavramsal sanatı tartışıyor.Kavramsal sanat tabiri, 1960'lı yıllarda ortaya çıkmış olsa da,sanatın estetik olduğu kadar kavramsal bir uğraş olduğu fikri 19.yüzyıla kadar rahatlıkla götürülebilir. Özellikle 20. yüzyılın başındaMarcel Duchamp'ın resim yapmayı reddetmesi ve sanatı bir fikireylemi olarak görüp ready-made'leri ortaya koyması önemli birdönüm noktası olmuştur. Duchamp'a göre bu yeni sanat, estetikduyguları değil, izleyicinin zihnindeki sözel bölgeyi hareketegeçirmek için yapılmaktaydı. Duchamp, görsel olanı, dil ve düşüncearasındaki ilişkileri incelemek için bir araç olarak kullanıyordu.Nitekim ready-made'lere verdiği adlar yapıtın anlamını ifşa etmekiçin doğrudan bir şifre işlevi görüyor ve anlam üretimini etkiliyorve/veya belirliyordu. 1960'lı yıllarda önce kavram sanatı, sonra dakavramsal sanat tabiri dolaşıma girdi. Bu noktadan sonra sanat,belki de Hegelci bir tarzda felsefeye dönüştü. Sanat yapmak demekartık, belli bir düşüncenin görselleştirme yoluyla ifade edilmesianlamına gelmekteydi. Söz konusu olan, bir yapıtın estetik açıdangüzel ya da çirkin olduğu değil, felsefi açıdan ne anlama geldiğiveya neyi ifade etmek istediğiydi. Bu dosya farklı açılardan buçerçevenin içini doldurmaya çalışmaktadır.

Teorik Bakış bu sayısında kavramsal sanatı tartışıyor.Kavramsal sanat tabiri, 1960'lı yıllarda ortaya çıkmış olsa da,sanatın estetik olduğu kadar kavramsal bir uğraş olduğu fikri 19.yüzyıla kadar rahatlıkla götürülebilir. Özellikle 20. yüzyılın başındaMarcel Duchamp'ın resim yapmayı reddetmesi ve sanatı bir fikireylemi olarak görüp ready-made'leri ortaya koyması önemli birdönüm noktası olmuştur. Duchamp'a göre bu yeni sanat, estetikduyguları değil, izleyicinin zihnindeki sözel bölgeyi hareketegeçirmek için yapılmaktaydı. Duchamp, görsel olanı, dil ve düşüncearasındaki ilişkileri incelemek için bir araç olarak kullanıyordu.Nitekim ready-made'lere verdiği adlar yapıtın anlamını ifşa etmekiçin doğrudan bir şifre işlevi görüyor ve anlam üretimini etkiliyorve/veya belirliyordu. 1960'lı yıllarda önce kavram sanatı, sonra dakavramsal sanat tabiri dolaşıma girdi. Bu noktadan sonra sanat,belki de Hegelci bir tarzda felsefeye dönüştü. Sanat yapmak demekartık, belli bir düşüncenin görselleştirme yoluyla ifade edilmesianlamına gelmekteydi. Söz konusu olan, bir yapıtın estetik açıdangüzel ya da çirkin olduğu değil, felsefi açıdan ne anlama geldiğiveya neyi ifade etmek istediğiydi. Bu dosya farklı açılardan buçerçevenin içini doldurmaya çalışmaktadır.

Akbank
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 34,80    34,80   
2 17,40    34,80   
3 12,12    36,37   
4 9,27    37,06   
5 7,48    37,41   
Bonus Card
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 34,80    34,80   
2 17,40    34,80   
3 11,95    35,84   
4 9,14    36,54   
5 7,45    37,24   
İş Bankası
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 34,80    34,80   
2 17,40    34,80   
3 12,01    36,02   
4 9,18    36,71   
5 7,55    37,76   
Yapı ve Kredi Bankası
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 34,80    34,80   
2 17,40    34,80   
3 12,01    36,02   
4 9,18    36,71   
5 7,48    37,41   
Diğer Bankalar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 34,80    34,80   
2 -    -   
3 -    -   
4 -    -   
5 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat