Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
Kırmızı Kedi 7 Kitap Set
Kırmızı Kedi 7 Kitap Set
Kırmızı Kedi Yayınevi
43.25

1.Yakan Sır

Geçirdiği hastalığın ardından annesiyle birlikte dinlenmek için bir dağ kasabasına giden on iki yaşındaki Edgar, otelde yakışıklı ve genç bir soyluyla arkadaş olur. Oysa çapkın baron aslında çocukla değil güzel bir kadın olan annesiyle ilgilenmektedir. Kendini yetişkinliğin sınırında hisseden Edgar için baronla arkadaş olmak, çocukluktan çıkıp büyüklerin dünyasına adım atmak demektir. Bu yalnız ve sağlıksız çocuk hayallerle gerçekler arasında gidip gelirken, annesiyle baron da birbirlerine yaklaşırlar. Büyük bir sır paylaştıklarına inandığı bu iki yetişkinden kuşkulanan ve sevgi gösterdiği kişilerin ihanetine uğradığına inanan Edgar, çocukluğun hayaller âleminden çıkıp yabancı ve bilinmez bir dünyanın eşiğinden ister istemez geçecektir. Ancak büyümenin sandığı kadar kolay olmadığını acı bir deneyimle öğrenecektir.

Stefan Zweig'ın en etkileyici novellalarından olan Yakan Sır, insan ruhunun gizli köşelerine uzanan, zaaflarına ayna tutan bir küçük mücevher.

2.Ölümsüz Kardeşin Gözleri

Şimşek Kılıç, Adalet Kaynağı, Yalnız Yıldız,

Nasihat Tarlası. Her biri farklı bir erdemi, ülküyü ve de hayat yolunda belli bir dönemeci simgeleyen bu dört adın tek bir sahibi var: Virata. Kralın hizmetine adadığı kılıcıyla bilmeden ağabeyi Belangur'u öldüren ve bu günahın bedelini ömrü boyunca ödemek zorunda kalan bir bahtsız.

Zweig'ın görece az bilinen bu öyküsü, yine aynı yıl yayımlanan Hermann Hesse'nin Siddhartha'sı gibi kadim Hint bilgeliğine göz kırpan keyifli bir mesel tadında.

3.Bir Zanaatkarla Beklenmedik Karşılaşma

Kendini Paris'in renkli kalabalık caddelerine vuran anlatıcı, bakışına değen ne varsa gizeme dönüşen bir avare kesilmiş gezinirken bir anda gözüne şüpheli bir yabancı ilişiyor. Kanarya sarısı pardösüsü içinde, Gogol öykülerinden fırlamış bir memuru andıran bu adamın çok geçmeden avını arayan bir yankesici olduğunu fark ediyor. Ve bir yanda zanaatın gönül çelen büyüsü, diğer yanda vicdan ve ahlak duygusu ikilemiyle kendini beklenmedik bir maceranın içinde buluyor.

Dickens'ın Oliver Twist'inden Robert Bresson'un Pickpocket'ına uzanan çizgide atlanmaması gereken bir uğrak.

“Çünkü sanatın hiçbir türü gerçeğin en yoğun anıyla boy ölçüşemez.”

4.Dr. Jekyll ve Mr. Hyde'ın Tuhaf Hikayesi

Dr. Jekyll ve Mr. Hyde, insan varoluşundaki tezat yönlerin hissedilmeye başlandığı, ancak toplumun katı ahlaki kalıplarının birini yücelttiği, ötekini iğrenç ve suçlu kıldığı bir dönemde, çift yönlülük üzerine yazılmış, modern bir mit haline gelmiş bir hikâyenin kahramanıdır.

19. yüzyılın sonlarına doğru, edebiyatla uğraşanların neredeyse doktorlardan daha fazla farkına vardığı benliğin çetrefil yanlarına dair bu klasik Stevenson metni, defalarca aslına sadık olarak ya da çeşitlemeleriyle filme de aktarılmış, karakterinin çift yönlülüğü ezoterik hallerden eşcinselliğe, cinai hallerden esrikliğe kadar farklı biçimlerde yorumlanmıştır.

5.Kızıl Dosya

Üstün zekâsı, ayrıntılı gözlem gücü, sıra dışı merakları, akıl yürütme yeteneği ve sonuçtan sebebe ulaşma yöntemiyle edebiyat tarihinin en ünlü dedektifi Sherlock Holmes, en anlaşılmaz ve çözülmez gözüken vakaları neredeyse hiçbir efor sarf etmeden kolayca çözebilir.

Bir kimya laboratuvarında tanışan Sherlock Holmes ve Doktor Watson, meşhur Baker Sokağı 221B adresindeki evi tutmalarıyla ayrılmaz bir ikili haline gelir. Holmes, zamanının büyük kısmını kendisini geliştirmekle geçirirken bir yandan da emniyet teşkilatına zor davalarda yardımcı olur. Bu dâhi dedektifin Doktor Watson'la birlikte tanık olduğumuz ilk macerası Kızıl Dosya, zamanla dizinin en beğenilen örneklerinden biri haline gelmiştir.

6.Altın Gözlü Kız

Onüçlerin Romanı üçlemesinin son halkası. Balzac, bir “zevkusefa atölyesi” diye nitelendirdiği Paris'e dair, adıyla özdeş müstesna bir edebiyat türü haline getirdiği o désillusion'lar, sönmüş hayaller tufanına yaraşır, baş döndürücü bir tasvirler furyasıyla açıyor novellasını. Bir zanaatkâr titizliğiyle işlediği dili, eseri adadığı ressam Delacroix'nın tablolarını andıran koygun bir renk ve kontrast zenginliği içeriyor.

Balzac, 1834'te, görece kısa, tok anlatılar kaleme aldığı bir evrede yazdığı Altın Gözlü Kız'da, arşınlanmadık düzlem, karışlanmadık toprak bırakmayan bitimsiz açıklamalara karşın izah edilemez kalanı; sezginin ağır bastığı rasgele seçimler, esprisiz ve “beyinsiz” tutkular üzerinden insanın gizemli, mistik yanını yoklarken, aynı zamanda topyekûn bir şehrin, “çehre değil maske” dediği o oyunbozan yüzünün tülünü aralıyor.

Altın rengi gözleriyle romana adını veren unutulmaz Paquita Valdès, onu gözüne kestiren Henri de Marsay adında genç Adonis'i burgacına çeken, azgın bir şehvet, yer değiştiren cinsel kimlikler, cinayet ve gizli açık ensestle örülü bir duygu sarmalı yaratıyor.

7.Bozkırda Bir Kral Lear

Şair, öykücü, romancı ve oyun yazarı olan İvan Turgenyev 19. yüzyıl Rus edebiyatının temel taşlarındandır. Turgenyev, realizm akımına bağlı kalarak yazdığı, en önemlilerinden iki uzun öyküsünün bir araya getirildiği bu önemli seçkide, Batı Avrupa kültürünün başyapıtlarından hareketle, modern çağın eşiğinde, trajedilerin arkasında işleyen mekanizmaları gösteriyor.

Bozkırda Bir Kral Lear, Shakespeare'in yapıtının Rus derebeylerine özgü bir uyarlamasıdır: Ölümün yaklaştığını hissedince, malvarlığını kızlarına bölüştüren bir toprak ağasının kararı beklenmedik sonuçlara yol açacak, olaydaki trajedi yazgıdan çok insan hırsından kaynaklanacaktır. Asya adlı öyküde ise, Almanya'da sefahat hayatı yaşayan anlatıcı, karşılaştığı iki kardeşin karmaşık ilişkilerini çözemeyince, aşkı büyük bir hataya dönüştürecektir.

Turgenyev'in hayatından izler de taşıyan bu uzun öykülerdeki gizemli, bağımsız ve güçlü kadınlar, annesinden, kızından ve büyük aşkı Pauline Viardot'dan esintiler barındırıyor. Türkçe'de 40'lı ve 50'li yıllarda yayımlanan bu öyküler bu kez günümüz Türkçesiyle ve Rusça asıllarından çevrilerek Kırmızı Kedi Yayınları'nın Klasikler Dizisi'nde yer alıyor.

 

  • Açıklama
    • 1.Yakan Sır

      Geçirdiği hastalığın ardından annesiyle birlikte dinlenmek için bir dağ kasabasına giden on iki yaşındaki Edgar, otelde yakışıklı ve genç bir soyluyla arkadaş olur. Oysa çapkın baron aslında çocukla değil güzel bir kadın olan annesiyle ilgilenmektedir. Kendini yetişkinliğin sınırında hisseden Edgar için baronla arkadaş olmak, çocukluktan çıkıp büyüklerin dünyasına adım atmak demektir. Bu yalnız ve sağlıksız çocuk hayallerle gerçekler arasında gidip gelirken, annesiyle baron da birbirlerine yaklaşırlar. Büyük bir sır paylaştıklarına inandığı bu iki yetişkinden kuşkulanan ve sevgi gösterdiği kişilerin ihanetine uğradığına inanan Edgar, çocukluğun hayaller âleminden çıkıp yabancı ve bilinmez bir dünyanın eşiğinden ister istemez geçecektir. Ancak büyümenin sandığı kadar kolay olmadığını acı bir deneyimle öğrenecektir.

      Stefan Zweig'ın en etkileyici novellalarından olan Yakan Sır, insan ruhunun gizli köşelerine uzanan, zaaflarına ayna tutan bir küçük mücevher.

      2.Ölümsüz Kardeşin Gözleri

      Şimşek Kılıç, Adalet Kaynağı, Yalnız Yıldız,

      Nasihat Tarlası. Her biri farklı bir erdemi, ülküyü ve de hayat yolunda belli bir dönemeci simgeleyen bu dört adın tek bir sahibi var: Virata. Kralın hizmetine adadığı kılıcıyla bilmeden ağabeyi Belangur'u öldüren ve bu günahın bedelini ömrü boyunca ödemek zorunda kalan bir bahtsız.

      Zweig'ın görece az bilinen bu öyküsü, yine aynı yıl yayımlanan Hermann Hesse'nin Siddhartha'sı gibi kadim Hint bilgeliğine göz kırpan keyifli bir mesel tadında.

      3.Bir Zanaatkarla Beklenmedik Karşılaşma

      Kendini Paris'in renkli kalabalık caddelerine vuran anlatıcı, bakışına değen ne varsa gizeme dönüşen bir avare kesilmiş gezinirken bir anda gözüne şüpheli bir yabancı ilişiyor. Kanarya sarısı pardösüsü içinde, Gogol öykülerinden fırlamış bir memuru andıran bu adamın çok geçmeden avını arayan bir yankesici olduğunu fark ediyor. Ve bir yanda zanaatın gönül çelen büyüsü, diğer yanda vicdan ve ahlak duygusu ikilemiyle kendini beklenmedik bir maceranın içinde buluyor.

      Dickens'ın Oliver Twist'inden Robert Bresson'un Pickpocket'ına uzanan çizgide atlanmaması gereken bir uğrak.

      “Çünkü sanatın hiçbir türü gerçeğin en yoğun anıyla boy ölçüşemez.”

      4.Dr. Jekyll ve Mr. Hyde'ın Tuhaf Hikayesi

      Dr. Jekyll ve Mr. Hyde, insan varoluşundaki tezat yönlerin hissedilmeye başlandığı, ancak toplumun katı ahlaki kalıplarının birini yücelttiği, ötekini iğrenç ve suçlu kıldığı bir dönemde, çift yönlülük üzerine yazılmış, modern bir mit haline gelmiş bir hikâyenin kahramanıdır.

      19. yüzyılın sonlarına doğru, edebiyatla uğraşanların neredeyse doktorlardan daha fazla farkına vardığı benliğin çetrefil yanlarına dair bu klasik Stevenson metni, defalarca aslına sadık olarak ya da çeşitlemeleriyle filme de aktarılmış, karakterinin çift yönlülüğü ezoterik hallerden eşcinselliğe, cinai hallerden esrikliğe kadar farklı biçimlerde yorumlanmıştır.

      5.Kızıl Dosya

      Üstün zekâsı, ayrıntılı gözlem gücü, sıra dışı merakları, akıl yürütme yeteneği ve sonuçtan sebebe ulaşma yöntemiyle edebiyat tarihinin en ünlü dedektifi Sherlock Holmes, en anlaşılmaz ve çözülmez gözüken vakaları neredeyse hiçbir efor sarf etmeden kolayca çözebilir.

      Bir kimya laboratuvarında tanışan Sherlock Holmes ve Doktor Watson, meşhur Baker Sokağı 221B adresindeki evi tutmalarıyla ayrılmaz bir ikili haline gelir. Holmes, zamanının büyük kısmını kendisini geliştirmekle geçirirken bir yandan da emniyet teşkilatına zor davalarda yardımcı olur. Bu dâhi dedektifin Doktor Watson'la birlikte tanık olduğumuz ilk macerası Kızıl Dosya, zamanla dizinin en beğenilen örneklerinden biri haline gelmiştir.

      6.Altın Gözlü Kız

      Onüçlerin Romanı üçlemesinin son halkası. Balzac, bir “zevkusefa atölyesi” diye nitelendirdiği Paris'e dair, adıyla özdeş müstesna bir edebiyat türü haline getirdiği o désillusion'lar, sönmüş hayaller tufanına yaraşır, baş döndürücü bir tasvirler furyasıyla açıyor novellasını. Bir zanaatkâr titizliğiyle işlediği dili, eseri adadığı ressam Delacroix'nın tablolarını andıran koygun bir renk ve kontrast zenginliği içeriyor.

      Balzac, 1834'te, görece kısa, tok anlatılar kaleme aldığı bir evrede yazdığı Altın Gözlü Kız'da, arşınlanmadık düzlem, karışlanmadık toprak bırakmayan bitimsiz açıklamalara karşın izah edilemez kalanı; sezginin ağır bastığı rasgele seçimler, esprisiz ve “beyinsiz” tutkular üzerinden insanın gizemli, mistik yanını yoklarken, aynı zamanda topyekûn bir şehrin, “çehre değil maske” dediği o oyunbozan yüzünün tülünü aralıyor.

      Altın rengi gözleriyle romana adını veren unutulmaz Paquita Valdès, onu gözüne kestiren Henri de Marsay adında genç Adonis'i burgacına çeken, azgın bir şehvet, yer değiştiren cinsel kimlikler, cinayet ve gizli açık ensestle örülü bir duygu sarmalı yaratıyor.

      7.Bozkırda Bir Kral Lear

      Şair, öykücü, romancı ve oyun yazarı olan İvan Turgenyev 19. yüzyıl Rus edebiyatının temel taşlarındandır. Turgenyev, realizm akımına bağlı kalarak yazdığı, en önemlilerinden iki uzun öyküsünün bir araya getirildiği bu önemli seçkide, Batı Avrupa kültürünün başyapıtlarından hareketle, modern çağın eşiğinde, trajedilerin arkasında işleyen mekanizmaları gösteriyor.

      Bozkırda Bir Kral Lear, Shakespeare'in yapıtının Rus derebeylerine özgü bir uyarlamasıdır: Ölümün yaklaştığını hissedince, malvarlığını kızlarına bölüştüren bir toprak ağasının kararı beklenmedik sonuçlara yol açacak, olaydaki trajedi yazgıdan çok insan hırsından kaynaklanacaktır. Asya adlı öyküde ise, Almanya'da sefahat hayatı yaşayan anlatıcı, karşılaştığı iki kardeşin karmaşık ilişkilerini çözemeyince, aşkı büyük bir hataya dönüştürecektir.

      Turgenyev'in hayatından izler de taşıyan bu uzun öykülerdeki gizemli, bağımsız ve güçlü kadınlar, annesinden, kızından ve büyük aşkı Pauline Viardot'dan esintiler barındırıyor. Türkçe'de 40'lı ve 50'li yıllarda yayımlanan bu öyküler bu kez günümüz Türkçesiyle ve Rusça asıllarından çevrilerek Kırmızı Kedi Yayınları'nın Klasikler Dizisi'nde yer alıyor.

       

      Stok Kodu
      :
      1234567899371
      Boyut
      :
      13.50x19.50
      Basım Yeri
      :
      istanbul
      Basım Tarihi
      :
      2020
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat