Açık ve Uzaktan Öğrenmede Etkileşimli Senaryo Tasarımı

Stok Kodu:
9786257582612
Boyut:
16.00x23.50
Sayfa Sayısı:
252
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-10
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
Dili:
Türkçe
indirimli
41,60TL
Taksitli fiyat: 5 x 8,90TL
125 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo bedava!
9786257582612
4658911
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Etkileşimli Senaryo Tasarımı
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Etkileşimli Senaryo Tasarımı
Pegem A Yayıncılık - Akademik Kitaplar
41.60

2020'li yıllarda bireylerin eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla geliştirdiği öz farkındalıkla güçlü yönleriyle sınırlarını bilmeyi öğrenmesi, tartışarak karar verip yapmayı öğrenmesi, kendini kontrol ederek, hedefleri doğrultusunda kendi kendini motive ederek var olmayı öğrenmesi, farklı bakış açılarını anlayarak, farklılıklara saygı duyarak empati duygusuyla birlikte yaşamayı öğrenmesi gerekliliği açıkça ortadadır. Bu bağlam geleceğin yeterliliklerine sahip bireyler yetiştirebilmek için, öğrenenlerde eleştirel ve yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi gerektiği düşüncesini pekiştirir. Açık ve uzaktan öğrenmenin kapsadığı öğrenen sayısı dikkate alındığında, eleştirel ve yaratıcı düşünceyi geliştirmeye yönelik asenkron öğrenme ortamlarının kullanılma gerekliliği açıkça görülebilir. Ancak asenkron öğrenme ortamları tasarımı, değişen öğrenen profiline uygun olarak şekillendirilmeli ve geliştirilmelidir. Bu düşünceden hareketle her öğrenen profiline yönelik ayrı bir tasarım yapmanın zorluğu da dikkate alınarak, öğrenenlerin kendilerine uygun öğrenme yolunu oluşturabilecekleri etkileşimli öğrenme senaryolarını temel alan etkileşimli öğrenme videoları kullanımından kaçınmak artık mümkün değildir.

Etkileşimli eğitim videosunun temeli konumundaki etkileşimli senaryo tasarımıyla, açık ve uzaktan öğrenen bireylerin sadece bilgiyi edinmenin ötesine geçerek tutum ve beceri geliştirmesine katkı sağlanabilir. Sadece verilen bilgiyi almanın ötesine geçen öğrenenler, geliştirdikleri tutum ve becerilerle, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini pekiştirerek, bilginin doğruluğunu ve güvenirliğini kontrol edebilir, bilgiyi analiz ederek sentezleyebilir, iyi bir argümanı tanıyabilir, ilişkisel ve nedensel bağıntıları ayırt ederek, bilginin tüketicisi konumundan üreticisi konumuna ilerleyebilirler. Öğrenenlerin elde edeceği bu düşünsel gelişim ise, öğrenenin edindiği bilgiden bir anlam yaratarak kendini gerçekleştirmesi yolunda ilerlemesini sağlayabilir. İşte bu düşünceden hareketle, etkileşimli senaryo tasarımını ele alan bu kitabın asıl amacı, kendini gerçekleştirme yolunda ilerleyen bireylerin oluşturduğu bir toplum ve böyle bir toplumda yaşama hayalidir.

2020'li yıllarda bireylerin eleştirel ve yaratıcı düşünme yoluyla geliştirdiği öz farkındalıkla güçlü yönleriyle sınırlarını bilmeyi öğrenmesi, tartışarak karar verip yapmayı öğrenmesi, kendini kontrol ederek, hedefleri doğrultusunda kendi kendini motive ederek var olmayı öğrenmesi, farklı bakış açılarını anlayarak, farklılıklara saygı duyarak empati duygusuyla birlikte yaşamayı öğrenmesi gerekliliği açıkça ortadadır. Bu bağlam geleceğin yeterliliklerine sahip bireyler yetiştirebilmek için, öğrenenlerde eleştirel ve yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi gerektiği düşüncesini pekiştirir. Açık ve uzaktan öğrenmenin kapsadığı öğrenen sayısı dikkate alındığında, eleştirel ve yaratıcı düşünceyi geliştirmeye yönelik asenkron öğrenme ortamlarının kullanılma gerekliliği açıkça görülebilir. Ancak asenkron öğrenme ortamları tasarımı, değişen öğrenen profiline uygun olarak şekillendirilmeli ve geliştirilmelidir. Bu düşünceden hareketle her öğrenen profiline yönelik ayrı bir tasarım yapmanın zorluğu da dikkate alınarak, öğrenenlerin kendilerine uygun öğrenme yolunu oluşturabilecekleri etkileşimli öğrenme senaryolarını temel alan etkileşimli öğrenme videoları kullanımından kaçınmak artık mümkün değildir.

Etkileşimli eğitim videosunun temeli konumundaki etkileşimli senaryo tasarımıyla, açık ve uzaktan öğrenen bireylerin sadece bilgiyi edinmenin ötesine geçerek tutum ve beceri geliştirmesine katkı sağlanabilir. Sadece verilen bilgiyi almanın ötesine geçen öğrenenler, geliştirdikleri tutum ve becerilerle, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini pekiştirerek, bilginin doğruluğunu ve güvenirliğini kontrol edebilir, bilgiyi analiz ederek sentezleyebilir, iyi bir argümanı tanıyabilir, ilişkisel ve nedensel bağıntıları ayırt ederek, bilginin tüketicisi konumundan üreticisi konumuna ilerleyebilirler. Öğrenenlerin elde edeceği bu düşünsel gelişim ise, öğrenenin edindiği bilgiden bir anlam yaratarak kendini gerçekleştirmesi yolunda ilerlemesini sağlayabilir. İşte bu düşünceden hareketle, etkileşimli senaryo tasarımını ele alan bu kitabın asıl amacı, kendini gerçekleştirme yolunda ilerleyen bireylerin oluşturduğu bir toplum ve böyle bir toplumda yaşama hayalidir.

Akbank
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 41,60    41,60   
2 20,80    41,60   
3 14,49    43,47   
4 11,08    44,30   
5 8,94    44,72   
Bonus Card
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 41,60    41,60   
2 20,80    41,60   
3 14,28    42,85   
4 10,92    43,68   
5 8,90    44,51   
İş Bankası
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 41,60    41,60   
2 20,80    41,60   
3 14,35    43,06   
4 10,97    43,89   
5 9,03    45,14   
Yapı ve Kredi Bankası
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 41,60    41,60   
2 20,80    41,60   
3 14,35    43,06   
4 10,97    43,89   
5 8,94    44,72   
Diğer Bankalar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 41,60    41,60   
2 -    -   
3 -    -   
4 -    -   
5 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat