Okuma Günleri

Stok Kodu:
9786257030335
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
79
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-11
Çeviren:
Murat Erşen
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
indirimli
34,02TL
Taksitli fiyat: 5 x 7,28TL
Bu üründen 2 adet satın alınmıştır.
125 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo bedava!
9786257030335
4610891
Okuma Günleri
Okuma Günleri
Doğu Batı Yayınları
34.02

Proust'un bu kitabı John Ruskin'in Susam ve Zambaklar kitabına yazdığı önsözdür. Ama aynı zamanda Kayıp Zamanın İzinde'nin bir provası gibidir. Okuma, tıpkı romandaki gibi bu metinde de, bir günün zamanlarının paylaşımındaki örtük çatışmayı yaratan temel unsurdur. Proust'un okuyan çocuk'u küçük Marcel, birinci tekil şahısla, okuma deneyimini kesintiye uğratan anları aktarır.

Kayıp Zamanın İzinde'deki biçimiyle “düşünce”nin rüşeym hali kitapta saklıdır: uyumak üzere olan anlatıcının elinden düşen kitabın son okunan sayfasında betimlenen katedral, uyku anında anlatıcının bedeni, sabah uyandığında ise aklındaki ilk düşüncedir. Böylece beden ve düşünceyi iç içe geçiren bir okur hafızasını betimler Proust. Bu sebeple Susam ve Zambaklar'a yazdığı önsözü Ruskin imgesine ilişkin kendi geçici hafızasını sergileyen bir metin olarak tasarlamıştır. Ruskin'in hatırlattığı deneyimler, Ruskin'i hatırlayan yazınsal anıtlara dönüşürken, metnin bütününde unutulan Ruskin'dir; öyleyse içerikten ziyade okuma anındaki duyguları biriktiren okur hafızasını harekete geçiren de hatırlama değil unutuş payıdır. Ruskin'in “susam”ı da bu unutuş payının alegorisidir. Binbir Gece Masalları'nda, kralların hazinesine değilse de haramilerin hazinesine giden kapıyı açan büyülü sözlerde köklenen bir alegoridir: “Açıl susam açıl.”

Cana Bostan

Proust'un bu kitabı John Ruskin'in Susam ve Zambaklar kitabına yazdığı önsözdür. Ama aynı zamanda Kayıp Zamanın İzinde'nin bir provası gibidir. Okuma, tıpkı romandaki gibi bu metinde de, bir günün zamanlarının paylaşımındaki örtük çatışmayı yaratan temel unsurdur. Proust'un okuyan çocuk'u küçük Marcel, birinci tekil şahısla, okuma deneyimini kesintiye uğratan anları aktarır.

Kayıp Zamanın İzinde'deki biçimiyle “düşünce”nin rüşeym hali kitapta saklıdır: uyumak üzere olan anlatıcının elinden düşen kitabın son okunan sayfasında betimlenen katedral, uyku anında anlatıcının bedeni, sabah uyandığında ise aklındaki ilk düşüncedir. Böylece beden ve düşünceyi iç içe geçiren bir okur hafızasını betimler Proust. Bu sebeple Susam ve Zambaklar'a yazdığı önsözü Ruskin imgesine ilişkin kendi geçici hafızasını sergileyen bir metin olarak tasarlamıştır. Ruskin'in hatırlattığı deneyimler, Ruskin'i hatırlayan yazınsal anıtlara dönüşürken, metnin bütününde unutulan Ruskin'dir; öyleyse içerikten ziyade okuma anındaki duyguları biriktiren okur hafızasını harekete geçiren de hatırlama değil unutuş payıdır. Ruskin'in “susam”ı da bu unutuş payının alegorisidir. Binbir Gece Masalları'nda, kralların hazinesine değilse de haramilerin hazinesine giden kapıyı açan büyülü sözlerde köklenen bir alegoridir: “Açıl susam açıl.”

Cana Bostan

Akbank
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 34,02    34,02   
2 17,01    34,02   
3 11,85    35,55   
4 9,06    36,23   
5 7,31    36,57   
Bonus Card
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 34,02    34,02   
2 17,01    34,02   
3 11,68    35,04   
4 8,93    35,72   
5 7,28    36,40   
İş Bankası
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 34,02    34,02   
2 17,01    34,02   
3 11,74    35,21   
4 8,97    35,89   
5 7,38    36,91   
Yapı ve Kredi Bankası
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 34,02    34,02   
2 17,01    34,02   
3 11,74    35,21   
4 8,97    35,89   
5 7,31    36,57   
Diğer Bankalar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 34,02    34,02   
2 -    -   
3 -    -   
4 -    -   
5 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat