Fuzuli Baki Naili ve Neşati Divanlarında Tamlamaların Edebi Yönü

Hamur Tipi:
2. Hamur
Stok Kodu:
9786053427292
Boyut:
16,5 x 23,5
Sayfa Sayısı:
195
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022
Kapak Türü:
İnce Kapak
Dili:
Türkçe
%23 indirimli
80,00TL
61,60TL
Taksitli fiyat: 5 x 13,18TL
Kapıda Ödeme Seçeneğiyle! Güvenilir Alışveriş!
9786053427292
4701146
Fuzuli Baki Naili ve Neşati Divanlarında Tamlamaların Edebi Yönü
Fuzuli Baki Naili ve Neşati Divanlarında Tamlamaların Edebi Yönü
61.60

Osmanlı Türkçesinde “terkip”, Türkiye Türkçesindeki adıyla “tamlamalar”, cümle içerisinde tek bir öge gibi kabul gören, en az iki sözcüğün anlamsal olarak birbirini tamamlaması sonucu oluşan ve bir varlığı veya kavramı işaret eden kelime gruplarıdır.Fuzûlî, Bâkî, Nâilî ve Neşâtî Divanlarında Tamlamaların Edebî Yönüadlı bu çalışmada tamlamalar, lafız ve sanat yönüyle incelenmektedir. Tamlamaları edebî yönüyle bir tasnife tabi tutmak ve incelemek, klasik Türk şiirinin edebî ifade gücünü ortaya koymakta ve bu alanda çalışacaklar için bir kapı aralamaktadır.
Klasik Türk şairinin dünyaya bakış açısını ortaya koyan tamlamalar, şairin soyut olan duygularını somut bir şekilde ifade ettiği klasik şiirin en zengin ve öz edebî anlatımlarıdır. Şairin nazarında gam ve sıkıntılarının gül bahçesi gibi değerli olduğunu “gülzâr-ı gam”, emelin henüz gerçekleşmemiş bir istek olduğunu “gonce-i emel” ve sevinçlerin iyileştirici yönü olduğunu “merhem-i neşât” tamlaması ile görmekteyiz. Klasik Türk şiirinin dili ve üslubu kavanozdaki bir şişe bal gibidir ve bu balın tadılması için o kavanozun kapağının açılması, edebî dilinin incelenmesi elzemdir.



(Tanıtım Bülteninden)


Osmanlı Türkçesinde “terkip”, Türkiye Türkçesindeki adıyla “tamlamalar”, cümle içerisinde tek bir öge gibi kabul gören, en az iki sözcüğün anlamsal olarak birbirini tamamlaması sonucu oluşan ve bir varlığı veya kavramı işaret eden kelime gruplarıdır.Fuzûlî, Bâkî, Nâilî ve Neşâtî Divanlarında Tamlamaların Edebî Yönüadlı bu çalışmada tamlamalar, lafız ve sanat yönüyle incelenmektedir. Tamlamaları edebî yönüyle bir tasnife tabi tutmak ve incelemek, klasik Türk şiirinin edebî ifade gücünü ortaya koymakta ve bu alanda çalışacaklar için bir kapı aralamaktadır.
Klasik Türk şairinin dünyaya bakış açısını ortaya koyan tamlamalar, şairin soyut olan duygularını somut bir şekilde ifade ettiği klasik şiirin en zengin ve öz edebî anlatımlarıdır. Şairin nazarında gam ve sıkıntılarının gül bahçesi gibi değerli olduğunu “gülzâr-ı gam”, emelin henüz gerçekleşmemiş bir istek olduğunu “gonce-i emel” ve sevinçlerin iyileştirici yönü olduğunu “merhem-i neşât” tamlaması ile görmekteyiz. Klasik Türk şiirinin dili ve üslubu kavanozdaki bir şişe bal gibidir ve bu balın tadılması için o kavanozun kapağının açılması, edebî dilinin incelenmesi elzemdir.



(Tanıtım Bülteninden)


Akbank
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 61,60    61,60   
2 30,80    61,60   
3 21,46    64,37   
4 16,40    65,60   
5 13,24    66,22   
Bonus Card
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 61,60    61,60   
2 30,80    61,60   
3 21,15    63,45   
4 16,17    64,68   
5 13,18    65,91   
İş Bankası
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 61,60    61,60   
2 30,80    61,60   
3 21,25    63,76   
4 16,25    64,99   
5 13,37    66,84   
Yapı ve Kredi Bankası
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 61,60    61,60   
2 30,80    61,60   
3 21,25    63,76   
4 16,25    64,99   
5 13,24    66,22   
Diğer Bankalar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 61,60    61,60   
2 -    -   
3 -    -   
4 -    -   
5 -    -   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat